Obec Ludgeřovice
ObecLudgeřovice

O Ludgeřovicích

Obec leží mezi městy Ostrava a Hlučín (mapa). Území obce leží v nadmořské výšce od 220 do 300 metrů, je mírně zvlněné s řadou lesíků a remízků. Z vyvýšenin jsou na jihu viditelné vrcholy Beskyd a za dobré viditelnosti na severozápadě i vrcholy Jeseníků.

Loga

O další příjemné vycházkové trase v Ludgeřovicích

Minule jsem zval na vycházku po obecní polní cestě se dvěma kapličkami a Boží mukou. Tentokrát na trasu po Farské cestě s pokračováním po obecní polní cestě z Vrablovce k místu už neexistující staré cihelny na hranici s katastrem Hlučína. Po Farské cestě dojdete z Ludgeřovic na Vrablovec, tam k místnímu hostinci a odtud pokračujete rovně asi 300 m po Pavlíkové polní cestě k místu, kde cestu kříží el. vedení vysokého napětí. Tam odbočuje vlevo k Hlučínu už zmíněná travnatá polní cesta k místu staré cihelny až k prvním domkům v Hlučíně.

Celá trasa je něco přes 2 km dlouhá a je velmi příjemná. Farská cesta se sochou sv. Františka na začátku je po celé délce oboustranně osázená nedávno provedenou výsadbou stromořadí, ve velké většině líp, následuje úsek farským lesem kolem myslivecké chaty Ostříž až k silnici přes Vrablovec, odbočíte po chodníku dvakrát doprava až k hostinci, pokračujete rovně asi 200 m až k místu křížení vysokého napětí, kde odbočíte vlevo ke „staré cihelně“ po polní cestě s také nedávno vysazenou alejí keřů a stromů. Je to trasa pohodlná bez výrazného stoupání s pěknými výhledy do krajiny, a pokud se vydáte na cestu později odpoledne, i s možností občerstvit se ve vrablovecké hospodě. Nechcete-li se na konci zpět vracet po stejné cestě, je možné jednoduše přejít přes starou hlučínskou silnici a tam cca 700 m po místní komunikaci mezi domky před současnou cihelnou dojít na autobusovou zastávku Za chodníky na nové hlučínské silnici.

Datum vložení: 11. 5. 2020 0:00

pondělí 29. 4. slabý déšť 16/9 °C

Svátek

Svátek má Oto

Státní svátky a významné dny na dnešek: